解構一個香港 5G 網絡!SmarTone 5G 實地測試解說

管理員 2019-03-28 12:31 | 數碼通
對於唔少網友來講,手機網絡可能簡單到,我係基站附近就收到訊號,有訊號就講到電話、上到網。不過,係 5G 網絡,由建網到實際應用都跟 3G / 4G 年代大大不同。最近,筆者有機會參予數碼通 (SmarTone) 係香港進行 5G 實地測試,與此同時,佢哋講解咗唔少測試與建設香港嘅 5G 網絡情況,我就試試跟大家分享一下。

fb.jpg

數碼通嘅 5G 網絡是什樣

以下部份,是給予對電訊網絡有興趣的網友觀看,好多 Point,仲好長。而我當然不是專家、學者或是工程人員,內容部份都是由 SmarTone 人員跟我解說,當然也有部份是我對 5G 嘅認識。SmarTone 是香港四大網絡商之一,剛剛從電訊管理局取得 28 頻段共 400MHz 頻寬作 5G 網絡之用,未來肯定有計劃在香港建立 5G 流動網絡。香港 5G 在技術及時間表上會係點?

001:SmarTone 表明會在香港建立一個由 3.5 / 28 頻段組成的 5G 網絡,不會單一採用 28 頻段開網。

002:上面提及剛取得 400MHz 頻寬是 28 頻段,學術點來說是 28GHz 頻段,想像大家用的 WiFi 是 5GHz 頻段,4G 最高的是 2.6GHz,28GHz 數字上是好大,代表的是更加高嘅頻段。電訊界叫作 mmWave (毫米波 Millimeter Wave) 又稱為「極高頻」。

003:用 mmWave 毫米波 28 頻段有乜好處?因為夠闊,上網速度可以好快,有幾快?每秒 3Gbps 或以上,快過光纖上網。夠闊,代表可以同時容納好多人或物同時上網:同一個地區上萬計。留意我用了「人或物」,即係乜嘢都可以用流動網絡連上網。數碼通取了 400MHz 嘅 28 頻段有幾闊?比個參考大家:港鐵舊線多用 1800 頻段作 4G 上網, (數碼通以港鐵上網快為賣點,有機會再分享點解),因為 1800 頻段在港鐵舊線只有 10MHz 闊度。大家明白中間的分別未?

004:政府給了數碼通 400MHz 頻寬是 28 頻段,為何不立即開 5G 網絡?28 頻段其實都有好多技術問題要克服。首先,手機訊號十分容易被干擾!下雨天可以把本來嘅覆蓋收細至一半。而一個發射站,以今次數碼通測試嘅位置,大約係三樓高度作計算,只能照顧肉眼見到約二百米嘅範圍。而 28 頻段訊號亦會受汽車、樓宇的分佈干擾。所以只能作小區覆蓋,放在要有極高上網速度需求嘅環境或極多人用嘅地方。所以數碼通不會單獨使用 28 頻段 5G 網絡。

005:亦因為咁,SmarTone 及其他香港手機網絡商,等待政府公佈拍賣 3.5 頻段的 5G 頻譜,時間大約為今年,即 2019 年六月左右。3.5 頻段,即透過 3.5GHz 頻譜提供 5G 服務。數字上見到 3.5 比 28 為細,無線頻譜來講,是中頻段。預計每間網絡商,未來會投得 50MHz 或更多嘅 3.5 頻段,比起現在如 2.6 頻段嘅 4G 頻段的 20MHz 頻段闊好多,上網速度可以達 1Gbps 或更快。因為頻段較低,覆蓋有接近現時 4G 網絡的效果,很適合作為 5G 網絡嘅「底子」網絡。

5G-technology.jpg

006:SmarTone 已有 400MHz 嘅 28 頻段頻譜在手,亦打算參予年中嘅 3.5 頻段頻譜拍賣。成功的話,約 2020 年底才會推出商用嘅 5G 網絡,到時,此網絡主要會由 3.5 與 28 頻段混合而成。數碼通現時最希望是 3.5 頻段頻譜拍賣底價不要定得太貴,否則投資金額會更大,未必做到有效嘅商用模式。

007:5G 網絡出現,不代表 4G / 3G 甚至 2G 網絡立即退場。以本人所知,香港及其他地區(除了內地)都會採用 NSA 方法 (Non Standalone 非獨立)。建立初期嘅 5G 網絡。即係會用回 4G 核心基建,而 5G 網絡極需要 4G 網絡輔助,如增強覆蓋與話音服務。SmarTone 表示,都要花上兩三年時間才能架建全港都有嘅覆蓋。

008:之前講過,香港會有好大嘅 5G 覆蓋「結界」詳細可以睇番 ePrice 嘅文章講解呢個問題。SmarTone 表示,跟「結界」裡面衛星供應商,商討過不少技術方案。暫時來講,只有搬遷衛星發射站,才可以全面解決問題,這也不是幾年內做到嘅事。即係,喺「結界」裡面嘅朋友,5G 開網初期,應該都係無 5G 你用。

SmarTone 5G 實地測試試什麼?

解釋完一大輪香港 5G 會係 D 乜,其實各大網絡商都不停做緊測試,但係我覺得最接近真實網絡嘅,應該係 SmarTone 最近進行全港首個同步使用 3.5 及28 頻段嘅 5G 網絡實時測試。據知,呢次測試透過通訊事務管理局辦公室 (OFCA) 發出嘅准許證進行。由 Ericsson 提供嘅 3.5 與 28 頻段基站,安置喺一座位於觀塘的商廈三樓位置,面向下面的街道發射 5G 訊號。呢個測試,就係模擬 SmarTone 未來會係香港建設嘅 5G 網絡,用一架載著測試儀器的貨車,用來測試接收效果及連線速度。測試車係附近的街道遊走,看看係不同位置接收情況。據知,呢間測試車已試了一段日子,包括下雨天、晴天、繁忙時段及非繁忙時段。結果係點?睇相吧?

y01.JPG
▲ 這架就係 SmarTone 嘅 5G 測試貨車,用來接收 5G 訊號。

y02.JPG
▲ 裡面安裝了 Ericsson 的接收儀器,收了訊號後,再測量上網速度。

IMG_1710.JPG
▲ 5G 發射站安裝喺一座數碼通位於觀塘的商廈。比較高及細少的一個,負責輸出 28GHz 訊號,下面比較大的一個是負責輸出 3.5GHz  訊號。而兩個發射站都一樣指向創業街


z01.jpg
▲ SmarTone 的測試車圍住創業街一帶接收測試訊號。圖中,紅色範圍是一個 3.5GHz 基站,可覆蓋的地方。而藍色部份,就係 28GHz 基站可覆蓋嘅地方。末來 SmarTone  在繁忙地區,主要會用 3.5 及 28GHz 兩個頻段去做 5G 網。由圖中顯示,大家好清楚睇得出 3.5 頻段才做到一個基站的大範圍覆蓋。SmarTone 表示,他們得知是只要開啟 Massive MIMO ,一個 3.5 頻段基站係可以做到大約等於 2100 及 2600 頻段的戶外覆蓋。

z02.jpg
▲ 這張圖顯示了 28 頻段在天氣差及多人地方,訊號範圍會愛影響。

z04.jpg
▲ 今次測試,試到 28GHz 頻段可達  3Gbps 速度;而 3.5GHz 頻段可達 1.28Gbps 的速度。

5G 應用示範:低時延的重要性

除了實地戶外測試,SmarTone 與 Ericsson 共同展示 5G 應用,今次測試不單是針對 5G 帶來嘅高速連線環境,更著「低時延」重要性,「低時延」即係連線嘅網絡反應,以人來做比喻嘅話,即係有人叫你做嘢,你可唔可以即時畀到反應人。「低時延」代表反應越快,令到遙距控制變得有可能,再配合其他新科技如擴增境 (AR)、混合實境(MR)、人工智能(AI)等令我可以具體知道吓,未來 5G 世界係點樣。以下就是示範嘅重點解說。

001:AR 沙箱。沙箱裡嘅沙係射燈之下,有不同的顏色模擬山勢高低及水流向。只要我哋用鏟改變沙堆形態,等高度及水流向亦即時改變。原來沙箱上面,有一個接收器即時感應沙堆變化,再透過 5G 網絡作即時雲端運算,再指令顏色變化。5G 低時延及高數據速度,再配合流動邊
緣運算及 AI,令整個過程也有即時的感覺。

002:包剪揼鬥快遊戲。呢個會玩包剪揼嘅機械人,透過 5G 網絡的低時延,即以及 AI 技術,即時回應你的出拳。同場有一隻手是用 4G 網絡,一睇之下,反應慢好多!

003:機械車比拼。跟包剪揼鬥快都係一樣,透過 5G 低時延網絡及 AI  技術操控模型車會順 D 定係 4G 呢?估到吧!

004:簽名機械臂。5G 低時延及  AI 技術亦可以做到幾乎同步嘅簽名。今日 Demo 是簽名,當技術成熟,用在手術室,用 5G 網絡遙控做手術也可以呀!

005:MR 實時睇樓。5G 網絡不少得是速度!上網比現時 4.5G 網絡都要快,可以做到實時 VR 影像傳送,再配合 AR 技術,可以做到混合實境。好似呢個 Demo 咁,你帶了 VR 眼鏡,就可以預覽快將動工嘅建築物嘅外表會係點,就好似試衫咁,覺得設計不合心意,也可以立即再修改啦!
   
 
▲ 再睇片!

資料由客戶提供

最新新聞